Przejdź do treści

Cennik

4 segmenty działań SEO

Audyt techniczny oraz ewentualnie jego wdrożenie po ustaleniu to koszt jednorazowy mniej więcej na początku trwania współpracy. 

Z kolei budżet na treści, budżet na linki oraz stały koszt działań optymalizacyjnych i administracyjnych to koszty comiesięczne.

Stąd z reguły pierwsza faktura za działania jest wyższa, a każde kolejne już zauważalnie niższe kwotowo.

Audyt techniczny

Strona usługowa - 480 zł

Sklep internetowy - 780 zł

W ramach audytu technicznego weryfikuję stan strony pod kątem SEO. W rezultacie powstaje dokument Google Docs z wypunktowanymi elementami do poprawy wraz z opisem czego dotyczy dany błąd oraz jak należy go rozwiązać.

Wdrożenie zaleceń z audytu technicznego

Godzina pracy programisty - 60 zł

Są 3 drogi, które prowadzą do wdrożenia zaleceń SEO:

I. Podejmujesz decyzję, że chcesz mi powierzyć wdrożenie zaleceń z wcześniej przygotowanego przeze mnie audytu SEO. Wtedy ja wyceniam i podejmuję decyzję, które punkty jestem w stanie wdrożyć oraz jak dużo czasu mi to zajmie. W rezultacie mamy ilość godzin x 55 zł = kwota do zapłacenia

II. Otrzymałeś audyt SEO od innej firmy/agencji/freelancera i chcesz, żebym to ja podjął się jego wdrożenia. Wtedy ja wyceniam i podejmuję decyzję, które punkty jestem w stanie wdrożyć oraz jak dużo czasu mi to zajmie. W rezultacie mamy ilość godzin x 55 zł = kwota do zapłacenia.

III. Stwierdzasz, że wdrożeniem audytu zajmiesz się sam osobiście, lub zlecisz to komuś innemu. Wtedy możesz się ze mną umówić na spotkanie online na Google Meet w celu omówienia audytu – poszczególnych punktów do wdrożenia. Mi zostaje już wtedy tylko pilnowanie, aby sprawnie wszystko zostało wdrożone.

Budżet na treści

Koszt 1000 zzs (znaków ze spacjami) - 15 zł

Współpracuję z grupą doświadczonych copywriterów, którzy piszą teksty na stronę.

Przed podpisaniem umowy ustalamy, jakiego typu treści i w jakiej ilości miesięcznie jest potrzebne do sprawnej pracy na serwisie w celu poprawienia jego widoczności – w ten sposób powstaje budżet miesięczny na treści. Określamy jakiego typu treści na jakie podstrony będziemy realizować. Czy dodatkowo będziemy realizować artykuły na bloga. Treści przygotowujemy już od pierwszego miesiąca. Do 6 dnia miesiąca włącznie podsyłamy w Google Calc zestawienie podstron/kategorii/wpisów na bloga na które chcemy przygotować treści w danym miesiącu. Wtedy od momentu podesłania do Ciebie maila z tą informacją masz 3 pełne dni na akceptację zawartości maila. W przypadku braku akceptacji propozycji uznajemy automatyczną akceptację i przystępujemy do pracy.  

Kroki przy realizacji treści:

I. Określenie podstron, na które zostaną przygotowane treści w danym miesiącu i podesłanie tej informacji mailem do klienta maksymalnie do końca 6 dnia miesiąca.

II. Oczekiwanie 3 pełnych dni na akceptację ze strony klienta. W przypadku braku akceptacji mailem czy telefonem uznajemy automatyczną akceptację planu działania na dany miesiąc. W rezultacie mamy koszt do opłacenia za treści za dany miesiąc.

III. Przystępujemy do realizacji treści.

IV. Przygotowana treść przez copywritera jest w pierwszej kolejności weryfikowana przeze mnie pod kątem SEO – dopiero w drugiej kolejności treść w dokumencie Google Docs jest podsyłana do Ciebie w celu sprawdzenia i akceptacji.

V. Akceptacja lub poprawki.

W przypadku akceptacji, treści w ciągu najbliższych 2 pełnych dni są publikowane na stronie, lub w przypadku braku możliwości publikacji – odpowiednia informacja jest dostarczana do klienta mailem.

W przypadku brak akceptacji i chęci wdrożenia poprawek w treści – poprawiamy je jednorazowo, po czym od razu publikujemy.

Budżet na linki

M + (T) = całkowity koszt do opłacenia za linki

M – budżet na miejscówki na każdy miesiąc

T – sumaryczny koszt znaków za treści na miejscówki w przypadku realizacji przez copywritera lub brak kosztu w przypadku zdecydowania się na użycie treści generowanej przez sztuczną inteligencję

Czym są linki? Czy linki są ważne i czy to w ogóle potrzebne? Czy można ominąć ten koszt?

Linki to odnośniki prowadzące z innych stron do Twojej strony. Strony o wysokiej jakości linkujące do Twojej strony wpływają na pozytywną jej ocenę przez algorytm Google. Warto je pozyskiwać, ponieważ wciąż są ważnym obszarem działań związanych z pozycjonowaniem. Czy można ominąć ten koszt? Można wszystko, ale należy pamiętać o tym, co napisałem zdanie wcześniej. 

W celu ustalenia budżetu na linki dokonuję oszacowania tego ile i jakie mniej więcej linki będę chciał pozyskać w ramach działań co miesięcznych. W ten sposób powstaje budżet na linki. Jeśli parę złotych z danego miesiąca nie zostanie wykorzystanych to pozostały budżet przechodzi na kolejny miesiąc a wraz z końcem umowy pozostały budżet zostaje odesłany do klienta.

Jakie linki pozyskuję?

Tylko wartościowe. Wykorzystuję do tego platformy Whitepress i Linkhouse w zależności od tego jaką mają ofertę.

Stały koszt działań optymalizacyjnych i administracyjnych

Stały koszt na działania co miesiąc - 300 zł

Między innymi:

  • stały kontakt mailowy i telefoniczny z klientem,
  • analiza słów kluczowych i dobieranie ich do optymalizacji,
  • bieżąca poprawa linkowania wewnętrznego w obrębie Twojej domeny,
  • instalacja / konfiguracja / analiza danych z narzędzi Google Analytics i Google Search Console,
  • comiesięczny audyt stanu serwisu crawlerem (Screaming Frog) oraz weryfikacja danych gromadzonych w Google Search Console + wdrożenie potrzebnych zmian lub przesłanie ich w formie Google Docs do wdrożenia po Twojej stronie, lub Twojego programisty,
  • comiesięczny audyt profilu linkowego narzędziem Ahrefs + wdrożenie potrzebnych zmian lub przesłanie ich w formie Google Docs do wdrożenia po Twojej stronie, lub Twojego programisty,
  • przygotowanie raportu comiesięcznego,

Przykładowo, koszt ponoszony przez Ciebie

Przykład 1.

Pierwszy miesiąc:

Audyt strony – 480 zł
Wdrożenie zaleceń z audytu technicznego – 60 zł x 6 godzin = 360 zł
Budżet na treści – 510 zł (34 000 znaków / 1000 x 15 zł) np. 4 podstrony usługowe po 4000 znaków, strona główna na 4000 znaków i 3 blogi po 4000 znaków
Budżet na linki – 300 zł
Stały koszt działań optymalizacyjnych i administracyjnych – 300 zł

W sumie: 1950 zł

Drugi i każdy kolejny miesiąc:

Budżet na treści – 510 zł (40 000 znaków / 1000 x 15 zł)
Budżet na linki – 300 zł
Stały koszt działań optymalizacyjnych i administracyjnych – 300 zł

W sumie: 1110 zł

Przykład 2.

Pierwszy miesiąc:

Audyt sklepu – 780 zł
Wdrożenie zaleceń z audytu technicznego po stronie firmy zewnętrznej – 0 zł
Budżet na treści – 600 zł (40 000 znaków / 1000 x 15 zł) np. 10 kategorii po 3000 znaków i 2 blogi po 5000 znaków
Budżet na linki – 300 zł
Stały koszt działań optymalizacyjnych i administracyjnych – 300 zł

W sumie: 1980 zł

Drugi i każdy kolejny miesiąc:

Budżet na treści – 510 zł (40 000 znaków / 1000 x 15 zł)
Budżet na linki – 300 zł
Stały koszt działań optymalizacyjnych i administracyjnych – 300 zł

W sumie: 1200 zł

Call Now Button